Різновиди та типи світлодіодних освітлювальних приладів для
кіновиробництва
Світлодіодні (LED) прилади займають ключове місце у сучасному кіновиробництві. Завдяки їх універсальності, енергоефективності та можливості створювати широкий спектр освітлення, вони використовуються для вирішення різних завдань — від основного освітлення сцени до створення складних кольорових ефектів. Ця стаття розглядає класифікацію LED-приладів за передачею кольору, форм-фактором і принципом використання, з прикладами кожної категорії.
- Типи світлодіодних приладів за широтою спектру випромінюваного світла.
Колір – це головний критерій, за яким можна поділити всі LED прилади на три основні категорії: моноколірні, біколірні та повноколірні.- 1. Моноколірні LED прилади
Прилади цієї категорі з’явились найпершими. На самому початку запровадження світлодіодів в освітленні для кіновиробництва, технологія ще не була достатньо розвинена, щоб досягти необхідної потужності та кольоровості для глобального переходу від традиційних приладів, проте вже давала змогу ознайомитись із зручністю використання LED приладів та оцінити їх потенціал у майбутньому.
Вони мають фіксовану колірну температуру, що відповідає денному світлу (5600К) та теплому (3200К). Налаштування обмежувалось лише ручним регулюванням інтенсивності, пізніші професійні моделі вже підтримували керування за DMX протоколом або у профільних застосунках від виробників через Bluetooth. Будь-які корекції кольору все ще вимагали використання відповідних світлофільтрів. Не спостерігалось також великого вибору у форм- факторах приладів. Найпоширенішими були жорсткі панелі стандартного розміру 30х30 см, малі портативні панелі площею із смартфон з вбудованими акумуляторами та точкові направлені прилади, переважно, із вбудованими лінзами Френеля або сферичними.
Такі прилади на сьогодні використовуються все рідше через наявність новіших, більш досконалих альтернатив.
1.2 Біколірні LED прилади
Ці прилади поєднують в собі світлодіоди обох типів, холодні білі та теплі білі. Це дало можливість на початку дискретно обирати, а з часом і плавно регулювати колірну температуру. Завдяки новим можливостям прилади стали більш універсальними, що призвело до їх значного поширення та викликало зацікавленість ринку та виробників у подальшому їх вдосконаленні. Плавне регулювання температури світла мало досить умовний характер. По-перше був обмежений діапазон, по-друге неможливо було досягти точної відповідності кольору, маючи світлодіоди тільки двох типів.