Чому я обрав AMARAN 300C?
Я професійний гаффер із 20-ти річним досвідом роботи на різних за масштабом та складністю проектах.
У часи ARRISUN та KinoFlo часто використовував такі прилади, як Dedolight DLH200d та Dedolight DLH400d з оптичними насадками, які давали можливість легко та зручно підкреслити будь-які деталі.
Ці прилади мали всі недоліки HMI приладів:
- відсутність належного регулювання яскравості
- вмикались не миттєво
- вимагали використання світлофільтрів для корекції чи зміни кольору.
Працюючи із різними рентал-компаніями сьогодні, я зіштовхнувся з проблемою, що далеко не у всіх є в наявності, або у достатній кількості сучасні прилади для виконання подібних задач. Тож я вирішив купити собі власний підручний прилад, на який я можу розраховувати будь-коли і будь-де.
Озброївшись своїм досвідом та чітко розуміючи задачі, я почав пошуки.
Мені був потрібен сучасний надійний повноколірний LED прилад:
- потужністю до 300W
- максимально легкий для можливості грипування у більшості ситуацій
- компактний для легкого транспортування
- із стандартним маунтом, щоб не обмежувати себе у виборі різних аксесуарів
- за доступною ціною
Потужність у 300W я для себе обмежив через те, що більш потужні прилади одразу виходили за межі очікуваної ваги та розміру, мали непропорційно велику вартість та використовувались вже із значно масивнішими та дорожчими аксесуарами.
Очевидно, що на ринку є багато пропозицій за подібним запитом у межах 500-600$. Не маю за мету порівнювати конкретні моделі різних виробників, але сам переглянув величезну кількість оглядів та матеріалів з описами та специфікаціями. На той момент я вже мав багатий досвід роботи з освітлювальними приладами таких копаній як Aputure, Nanlite та Godox і, відповідно, обирав для себе в основному варіант із їх лінійок.
Nanlite Forza 60C – компактний та зручний прилад. Використовуючи RGBLAC (Red/Green/Blue/Lime/Amber/Cyan) світлові діоди, має гарні показники якості кольору та широти передачі спектру. Однозначним перевагами є можливість керування по DMX та надзвичайна компактність і легкість.
Мені він не підійшов через слабку потужність, відсутність стандартного маунту, а при використанні з оптичною насадкою PJ-FMM Projection Attachment та лінзою 36° я отримував чітко видимі хроматичні аберації, що не могло мене задовільнити.
Nanlite FS300C – це гарний потужний RGBW (Red/Green/Blue/White) повноколірний прилад який теж відповідає усім сучасним вимогам, але він має вагу у 3.23 кг, що більше за конкурентів та має кут променя без рефлектора у 65°, що мене не влаштовувало для використання з компактними за глибиною софтбоксами, а відсутність DMX контролю змусила б миритись з необхідністю використання додатку NANLINK, від якого я не в захваті.
Godox SZ150R та Godox SZ300R. Це якісні прилади із можливістю DMX керування та цікавою функцією фокусування променя від 20° до 65°, але мені хотілось мати максимальний кут ще ширшим та підчас вибору я відкинув варіанти із RGB (Red/Green/Blue) схемою світлодіодів тому, що суб’єктивно не впевнений у точності передачі кольору такою схемою та яскравість у різних кольорах у мене стояла не першому плані.
GODOX LITEMONS LA150R/LA200R/LA300R – хороші за співвідношенням ціни та якості сучасні прилади. Мене в них не влаштувала відсутність додаткових, крім RGB кольорів світлодіодів, що на мою думку значно впливає на якість світла у кольорах та необхідність використання додатку Godox Light для дистанційного керування, функціональність якого мені не подобається.
Розраховуючи на достатню яскравість та точність кольору у межах умовно стандартних колірних температур 3200К-5600К, я все ж зупинився на схемі RGBWW (Red/Green/Blue/White/Warm White).
Amaran 300C видає 26580 lux на 1м при температурі 5600К із штатним рефлектором. Це не найвищий показник серед конкурентів, але при куті променя у 90° без рефлектора, цього цілком достатньо.
RGBWW LED модуль відповідає всім сучасним вимогам та характеристикам кольору таким, як CRI (Color Rendering Index) та TLCI (Television Lighting Consistency Index) і має значення для обох 95+, видає колірну температуру від 2500К до 7500К та дозволяє обрати будь-який колір у HSI просторі. Прилад важить усього 2.63 кг, а з усім комплектом - 3.52 кг. Він має супер компактний та легкий кейс. Amaran 300C оснащений стандартним Bowens маунтом. Якість матеріалів та зборки відповідає всім очікуванням.
У роботі прилад дуже зручний. Він має інтуїтивно зрозуміле меню та прості органи керування. При необхідності можна налаштовувати прилад дистанційно за допомогою додатка SidusLink. За рік використання у мене не виникало жодних проблем та приводів сумніватись у його надійності.
До комплекту із приладом для розширення його універсальності та функціональності я купив додатково оптичну насадку Spotlight SE з лінзою 36°, Fresnel 2X насадку зі шторками, софтбокси Light Octadome 120, Light Box 30x120, Light Box 45x45 та Lantern 90. Попередньо я думав, що буду використовувати прилад в основному з оптичною насадкою, але практика показала, що потужності дійсно достатньо для використання його із софтбоксами навіть на великих проектах. Я досить часто використовую його з Light Octadome 120 під час зйомок в інтер’єрах, як основне джерело м’якого малюнку на крупних планах, або з Lantern 90 як м’яке верхнє джерело. Кілька разів я дуже вдало використовував Amaran 300C без жодних насадок для підсвічування тла за вікном вночі, імітуючи як різне штучне вуличне світло, так і світло від місяця.
У моїй статті не буде мінусів. Можна назвати недоліком відсутність можливості керування через DMX, але це не заявлено у характеристиках і скоріше за все прилад став би трохи більшим, важчим та дорожчим. Я свідомо із цим погодився при виборі, хоч на всіх проектах користуюсь консолями керування на планшеті. Відсутність опції живлення від акумуляторів теж вирішується покупкою додаткового DC блоку. Гадаю, що не кожен готовий платити за нього у комплекті, якщо у ньому немає необхідності.
Висновок.
Я дуже задоволений приладом Amaran 300C. Він надійний, зручний та потужний. Придбані додаткові аксесуари дозволяють мені використовувати його для вирішення великої кількості різноманітних задач. Однозначно на великих проектах це не основний прилад, а допоміжний, але я завжди тримаю його поруч у готовності, як необхідний та зручний інструмент для фіналізації загальної схеми.
Автор:
Михайло Шашко
Гафер, оператор